Knyt kalas och första hälen klar

Idag är det knytkalas hos kusin M. Det skall bli trevligt. Nördig som jag är så har jag packat med ett par sticken. Det lutar åt Fredriks restgarnsstrumpor då det endast är slätstickning på dem. Lätt att ha och göra med med andra ord :P


Igår blev den första hälen på mina körsbärsstrumpor klara. Det är skönt. Bara en häl kvar och sen får jag köra igång racet med foten :P Jag längtar efter att få de klara då de är så fina. Dock tror jag att de kommer att bli för varma att ha på sig nu i sommar då de har dubbel tråd inuti i och med att de är två färger nästan hela tiden.


Det blev promenad hem. Jag hade satsat på att det skulle ta mig 1 timme och 42 minuter i stället tog det 1 timme och 54 minuter. Men men... inget som inte går att göra något åt. Får prova att knata hem någon annan gång och se om jag kan förbättra tiden.


Min candle flame går sakta framåt. Det är långa varv nu så det tar sådan tid. Men den kommer bli så fin när den är klar. Jag har just nu ingen aning om hur stor den kommer att bli när den är klar. Kommer antagligen att sticka klart detta nystanet och när det är klart skall jag göra klart de flammor som är på gång och sedan maska av. Jag tror för övrigt att jag har löst hur jag skall göra med min kant =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0