Helg i Höganäs med cykeltur till Mölle

Helgen inleddes med att jag efter jobb i fredags promenerad till Lund Central via jordgubbsståndet här i närheten. Där mötte jag Fredrik på tåget och vi åkte in till Malmö för att gå på fest hos kusin M. Det var knytkalas och förvånansvärt många olika sorters mat då vi inte fått någon instruktion om vad vi skulle ha haft med oss. Festade och hade det trevligt. På vägen hem somnade både jag och Fredrik. Vi hade ställt mobilen i fall att så vi inte skulle missa stationen. När vi kom till Lund väckte damen till vänster om mig och omtalade att vi var i Lund och frågade var vi skulle av. Sa att vi skulle av i Kävlinge. När vi kom till Gunnesbo väckte hon mig igen och omtalade att nu var vi i Gunnesbo och att det var Kävlinge nästa. Tänk att det finns sådana personer som bryr sig om sina medpassagerare. Tack.


Lördag morgon gick Prinsen och köpte bullar till frukost *gott* Under tiden stod jag och diskade *urk*. Sedan packade vi ihop våra grejor och gick till tåget. Där mötte Linus oss. Vi tog först tåget till Helsingborg och sedan bussen till Höganäs. Där blev det sedan promenad till stället där vi skulle vara. En nätt promenad på 45 minuter. På vägen handlade vi mat till helgen. Framme i huset fixade vi i ordning lite mackor och sedan tog vi och cyklade till Mölle. Det var en skön och lagom lång cykeltur. I Mölle fikade vi på mackorna och åt glass *mums* Samt turistade som sig bör genom att gå en runda. På kvällen blev det grillning och sen stupade vi i säng.


Söndagen blev en lugn morgon med frukost och sedan promenad tillbaka till Höganäs busstation och där konstaterade vi att det skulle gå en buss och att vi skulle kunna hinna med tåget Kävlinge. Efter en liten stund stannar bussen på en hållplats där det var en hel hög med folk som skulle till Roskilde. Det resulterade i att bussen blev sen och vi missade tåget i Helsingborg med 1 minuter *urk* Beslutade oss för att ta direkttåget till Lund och byta där. När vi kommer dit konstaterar vi att det inte går några 39 tåg dör det är helg och tåget till via Landskrona är försenat *jippi* Så glada vi inte blev.


Väl hemma blev det hushållsarbete för mig. Det var tvätt (5 fulla maskiner) och disk (hann med 1 matservis och 0,5 kaffeservis). Har mer disk kvar där hemma för mig i veckan som kommer 1 glasservis, 1,5 kaffeservis *puh* den dära disken kommer aldrig att ta slut känns det som. Än så länge är det inget problem med att få plats med grejorna men förr eller senare kommer jag nog till det tillfället att det blir för mycket i skåpen.


Så mycket stickat har det inte blivit i helgen men jag har haft det trevligt i alla fall =) Candle flame sjalen går sakta framåt och kommer nog kunna vara klar inom en överskådlig framtid så att den kan komma att användas. Och så att jag kan påbörja en ny sjal :P I boken som jag fick av mina kära kolleger i förtidig födelsedagspresent så finns där två par strumpor som jag definitivt vill göra och även julimönstret står på kö. Jag har semester om 2 veckor och då tänkte jag sticka en massa =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0