En halv häl på körsbären…

Det är nu gjort ytterligare en halv häl på mina körsbärsstrumpor. Kanske kommer det att bli en andra halv häl i kväll. Man vet aldrig :P Idag är det en riktig tv kväll, först Allsång på Skansen och sen Morden i Midsomer. Det tycker vi om. På jobb stickas det mest på Candle Flame sjalen. Så den går också framåt. Har inte bestämt hur lång jag skall göra den. Men är snart inne på nystan 3 och då får jag vara uppmärksam för jag har bara 3. Men det är sådant som alltid ordnar sig. Det är bättre att ha lite över när jag är klar än att råka ut för att garnet inte räcker, även om det finns möjlighet att få tag på mer :P


I kväll skulle jag kanske föra över min Candle Flame till en längre sticka. Det hade nog inte varit fel. Då hade jag kunnat se hur lång den egentligen är. Jag har i nuläget ingen aning så det hade varit riktigt spännande. Det hade nog hjälpt mig även med att bestämma hur pass mycket längre jag skall göra den. Men åtminstone den flamman jag håller på med också. Kanske blir det ytterligare en till.


Semesterplanerna är nu i full gång. Det skall bli första gången i mitt liv som jag skall ha semester så det ser jag fram emot. Det blir en aktiv period men det skall bli skoj.


Fredagen den 10 juli är min sista arbetsdag och sen ser det ut som följer:

  • Svenska Akademien konsert
  • Köpenhamn med söt tös
  • Slappa på ön
  • Träffa släktingar
  • Åka till Tyskland
  • Mer slappande
  • Fylla 25
  • Ytterligare slappande

Sen är det dags att börja jobba igen och då är man förhoppningsvis utvilad och fit för fight =) Givetvis så kommer det att bli en del stickat under dessa veckorna. Har tre par strumpmönster som står i kö för att göras så åtminstone ett av de skall påbörjas och avslutas innan semestern är slut. Observera då också att minst 2 av 3 pågående strumpor då måste vara klara :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0