Varv 220 av 224 – inget är omöjligt, eller?

Jag befinner mig nu på varv 220 av 224 på min sjal. Inte helt omöjligt att hinna bli färdig med den i tid. Funderar dock på hur mycket mer jag skall sticka. Jag kör den stickade kanten. Jag och virkning går inte igår riktig bra ihop. Fast å andra sidan. Det går ju mindre garn om man virkar. Och då räcker ju garnet. Tusan också. Men det är den stickade kanten jag vill ha alltså kör vi på den. Om man använder sig av den stickade kanten skall man ha 3 – 5 varv rätstickning efter sista varvet (221) om jag inte har detta så borde garnet räcka *dröm* Jag vägde garnet när jag kom i morse hade då 26,5 gram garn kvar. Satte en markering som tyvärr rymde. När jag kom till min markering för varvets början så vägde jag garnet igen 22 gram kvar dvs 4,5 gram mindre och ca 2/3 varv. När lunchen var slut hade jag 20,5 gram kvar. Ca ¼ varv gjort. Detta innebär att det går åt ungefär 6 gram garn per varv. Följande varv är kvar 221, 222, 223, 224 och avmaskningen á 6 gram à 30 gram. Jag saknar således ca 10 gram för att få sjalen färdig. Då funderar jag på följande, skall jag skippa de tre rätstickade varven och maska av direkt efter varv 221. Eller skall jag sticka varv 221 och sen totalt 5 rätstickade varv och byta från det rosa till det lila när det rosa tar slut. Svårt val.

Om någon har någon smart idé vilken idé som är det smartaste….


Kommentarer
Postat av: Annicka

skippa de rätstickade varven islutet

2009-12-04 @ 11:02:59
URL: http://nystat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0