Stickcafé idag =)

Idag är det ingen chatt med min tyska grupp. Funderar på om jag skall åka till Landskrona och gå på stickcafé. Det brukar vara trevligt =) Jag frågade prinsen igår om jag skulle gå eller inte och vi körde först ”elle belle bi” och då blev det stickcafé, sen körde vi sten sax påse om jag vann (bäst av 3) så blev det stickcafé, jag vann. Den tredje ”leken” var att om det när Prinsen slog över till en annan tv kanal var reklam på den kanalen så blev det stickcafé. Och där var det reklam… =) Skall ringa och höra om det finns plats för mig. Man vet aldrig. Det kan vara fullbokat.

Igår bokade prinsen bio biljetter till lördag. Vi skall iväg och se på ”Luftslottet som sprängdes”. Fick av mor höra att Liten bror hade sett det och tyckte den var bra. Får hoppas att vi också gör det. Jag fick bestämma tiden och det blev eftermiddags föreställningen. Tur är nog det då det är ombyggnad som gäller i Malmö och inte det lättaste att ta sig dit och hem. Till bio krävs det en lätt stickning och det hade jag igår ingen igång. Men tog då tag i saken och plockade fram mina söndriga ”sovstrumpor”. Fryser om fötterna på kvällar och nätter och brukar sova med strumpor men efter ett tag så gick de i sönder. Så nu har jag repat upp dem precis innan minskningen efter är hälen är klar. Letade sedan upp ett reststrumpgarn och har nu fäst det så nu är jag redo för bio =)

VisaLisa har i SYTYCK utmaningen bett om att se händer när vi stickar. Det är inte lätt att fotta sig själv. Så om det blir stickcafé idag så skall jag be mor min ta foto på mig när jag stickar på min utmaningsstickning. Och om det inte blir något stickcafé så får det bli prinsen som får förbarma sig över mig =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0