Födelsedagskalas

Igår hade vi födelsedagskalas nr 1 för prinsen min. Det var jag, vännen L, vännen F, vännen M, vännen A samt prinsen. Det var trevligt. Vi åt gott och drack. Dock skedde det två missöden i köket. Ett av dem var mitt det andra var det inte. Det första var inte mitt. När vi stod och lagade mat dog plötsligt all störm i lägenheten. Panikade ner till ICA och handlade nya proppar. Det vr inte någon som såg skadad ut men v bytte alla dock hjälpte inte detta =( vi fick ringa akutnummert och de fick rycka ut. Det var vår huvudpropp i källaren som hade åkt :S Efter 1,5 timme utan störm fick vi den tillbaka. Fick då panika färdigt med maten gjorde både mat och efterrätt sasmtidigt. Dock blev efterrätten inte bra. Hälde den varma smeten i en glasskål som givetvis gick sönder oc vi fick efterrätt i HELA köket. Speciellt mycket mellan spisen och bänkskivan. Så lagom glad jag blev då. Skickade snabbt ner två av gäserna på cykel till ICA för att införskaffa glass. Suck. Men det blev mat och mten blev god.

Det blev stickat ett par rapporter på mina strumpor. Jag tror att jag snart kan börjar fixa för hälen =)

Idag kommer mor, far, svärmor och svärfar på middag. Det skall bli trevligt. Hoppas att jag inte får samma missöden dåi köket som jag fick igår. Suck. Men först skall all tvätt göras i ordning så det är bara att gå ner och fortsätta att sortera smutstvätt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0