En snygg kant efterlyses

Jag efterlyser en snygg kant att ha på en stickad axelvärmare. Jag känner att jag inte riktigt vill ha en "vanlig" det vill säga sticka alla kantmaskor räta utan något annat. Helst skulle jag vilja ha en kantmaska som ger en "rak" kant. Där det ser ut som man har gjort en maska på "kortsidan" av sjalen. Det är jättesvårt att förklara. Men det är en stadigare och mer markerad kant som jag efterlyser om någon har något tips på hur man skall göra är jag tacksam. Har för mig att man kan göra något med att hålla garnet framför maskorna eller att man stickar den yttersta maskan före den som är inre. Som synes. Jag är förvirrad och tar tacksamt emot hjälp då jag verkligen vill sticka på min axelvärmare i kväll =)

Kommentarer
Postat av: Helena

Okej...hm...jag förstår inte ett dugg av vad du menar. Fast å andra sidan så kan jag inte det där =P

Önskar dig i alla fall lycka till på ditt sökande =)

2009-04-22 @ 15:15:41
URL: http://misspoodle.blogg.se/
Postat av: Helena

Okej...hm...jag förstår inte ett dugg av vad du menar. Fast å andra sidan så kan jag inte det där =P

Önskar dig i alla fall lycka till på ditt sökande =)

2009-04-22 @ 15:16:57
URL: http://misspoodle.blogg.se/
Postat av: ann/skaparlust

hej hopp ida

Nej jag är inte heller riktigt med dig i den där kanten som du vill ha till. Kan du inte virka dit en kant efteråt, det har jag en beskrivning på en kant som jag tycker är lite kulig. Jag vill passa på att be om ursäkt för att jag skrev tre kommentarer med samma ínnehåll häromdagen. Men det var för att de inte kom fram direkt och då trodde jag att det inte funkade som det skullle och skrev ett til och ett till, ja och sen blev det som det blev.

2009-04-22 @ 16:48:06
URL: http://skaparlust.nannox.net/#home

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0