Det blev inga knappar =(

Jag och mor skulle gå på knappkväll igår på ett av stickcaféena men när vi kom dit var det helt släkt och inte en människa var där. Lagom dött. Jag som dessutom hade bakat en massa muffins att bjuda på. Känndes inte helt lyckat.

Vi ringde då till lillebror och hörde om han var hemma. Det var han dock inte men hans tös var där så vi gick hem till honom. Jag har ju inte varit där sen han fick i ordning i sin lägenhet. Dessutom så var jag tvungen att hälsa på lilla Nilsvikning. Jättesöt är hon. Mor hjälpte mig där att nysta mitt garn som jag också hade tänkt att göra på caféet och sedan fikade vi på muffinsarna. Och sen kom lillebror hem till sig.

Efter ett tag så gick jag och mor hem till föräldrarna för att fixa lite. Det resulterade i ett jag slängde 2 sopsäkar med skräp och det var bara början. Jag har en kännsla av att även jag får skaffa mig ett par flyttkartonger för att kunna frakta mina grejer hem till mig. Det är naktdelen för oss att vi har haft ett stort hus med en stor källare och skall nu få plats med allt i 3 källarförråd (ett hos mig, ett hos bror och ett hos föräldrarna).

Jag började på min axelvärmare igår. Det skall bli intressant att se hur den ser ut. Gör min egen variant på stickfrossas mönster. Är spänd på att se om det blir bra eller om det går åt skogenhelt och hållet. I källaren hos föräldrarna hittade jag för övrigt en ny stickpåse till mig. Det är som min mormor har sytt och broderat på. Kul att kunna återanvända saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0