Måndag - en ny vecka med nya möjligheter

Idag är det måndag. Det innebär att det är en helt ny vecka att ta itu med. Förra veckan blev bra =)

Det är nu storstädat i lägenheten. Eller rättaresagt. Fönsterna är putsade, skåpsluckorna är avtorkade och mattorna är piskade. Det skall dammas, dammsugas och moppas golv oxå. Men det fixar vi i veckan.

Har fått sett klart BBCs version av Narnia och till det blev det en del stickat. Det känns just nu inte helt omöjligt att bli klar till julafton. I värsta fall får jag sitta uppe natten den 23 då prinsen ändå jobbar och inte är hemma hos mig.

På stickamera har nu jultävlingarna satt iågnge och de ser spännande ut. Skall definitivt försöka lösa korsordet och vara med och tävla. Jag är ju en tävlngs människa =)

I går när vi skulle gå och lägga oss utspelades följade disukssion i det Boströmska hemmet
Jag - Har du sett min bok?
Prinsen - Nej det har jag inte
Jag springer runt i hela lägenheten och letar
Jag - Har du verkligen inte sett min bok?
Prinsen - Nej, jag har inte sett din bok
Jag letar ännu mer, av en händelse tittar jag i stora bokhyllan och där är min bok
Jag - Jag har hittat min bok!
Prinsen - Var var den?
Jag - I bokhyllan. Men vad gjorde den där? Varför har du satt den där? Då visste du ju vart den var!!!
Prinsen - Oj, var det den boken du letade efter. Det trodde inte jag. =)

Kommentarer
Postat av: Bente

Den är en klassiker ,fast mest brukar det vara min man som letar efter något som ligger precis framför honom. Lycka till i julklappsstickningen och jultävlingen. Jag har inte lyckats och håller på att bli galen.

2008-12-01 @ 09:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0