Inför bröllopet - bröllopsdagen

Så var det då dags. Gick upp vid 8 tiden. Hade då vaknat ett antal gånger. Konstaterade att jag hade sovit dåligt. Nervösitet och att det var kallt var orsaken. Gick upp och åt frukost. Mötte folk över allt och hela tiden =)

Klockan 10 gick jag, mor och C till spaet. Mamma blev sminkad av en tjej. Och mitt hår och smink blev fixat av en annan. Blev jättefin =) Efter mig var det Cs tur. Jag bytte då om. Prinsen och lillebror kom in och hämtade mig. Gemensamt åkte vi sedan till kyrkan med i bilen var även fotogarefen. Uppe vid kyrkan var det fotografering i ca 45 minuter. Gick sedan undan i väntan på att gästerna skulle komma.

13.30 var det så dags. Så nervös jag var. Gick in och sa rätt saker på rätt ställe och 14.15 var jag då fru Boström istället för fröken Karlsson.

Vi åkte då gemensamt i en traktor och vagn från kyrkan ner till Campingen. Där fick vi fördrink innan maten. Maten var förrättsbuffe med lax, sill och skaldjur *gott* sedan var det huvudrättsbuffé bestående av lamkotletter, ryggbiff, fläskfile och kyckling file. Mycket gott. Till efterrätt kladdekaka *mums* Istället för bröllopstrårta hade vi ymnighetshorn. Det kan verkligen rekommenderas =)

När allt var klart var det dags att åka till staden med gästerna. Det var bestämt att jag och prinsen skulle sova hos föräldrarna i stan (föräldrarna var kvar på ön). Sagt och gjort. Vi åkte dit. Tog oss ett bad och sen var det till att stupa i säng efter en lång dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0