Egen design

Jag ska på söndag gå en kurs i att designa egna kläder *skoj*. Kom att tänka på att Brynolfs tröja har jag designat själv =) Kanske ska försöka ta och sticka klart den innan söndag då =) Det kanske kan fungera som en morot att göra den klart.

Tog fram den och tittade på den. Har kommit så att sanrt är hela bakstycket klart. Har gjort avmaskning för ärmhålen oxå =) Ganska duktigt. Ångrar att jag inte stickade hela koftan i ett stycke. Hade sluppit montering då. Men det är lite sent att tänka på det nu. I och med att Brynolf har fått en svampmudd (den andra skall han oxå få) så blir det nog för mycket med att ha ärmar på koftan.Kaske ska göra korta ärmar i stället.

När bakstycket är klart kommer projeket med att göra två framstycken. Har aldrig stickat kofta innan så det skall bli intressant och se hur det ska gå. Knappar till den måste man också ha. Undra hur jag ska göra knapphål *funderar* men det kommer jag nog på när jag kommer dit.

Haha =) i morse sa jag att jag funderade på hur lnäge min projketlista skulle vara aktuell. Och så här länge höll det. Och jag som inte har stickat något alls än Haha =)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Knapphål är inte svårt, det är bara att maska av på ett varv och sen lägga upp lika många på nästa varv, och vips! Så har du ett knapphål! Vertikala är nog inte lika enkelt dock...

2008-04-07 @ 19:36:03
URL: http://hemskast.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0