Sköldpaddan är klar

Nu är jag klar med min Sköldpadda. Tycker att han är söt =) Det är den lilla gröna sköldpaddan som jag har gjort. Den med brunt skal har jag bara lagat. Var i stickbutik igår gillade inte bemötandet där *usch* fick i allfall det jag skulle ha. En nål så jag kunde sy hop sköldpaddan samt fästa mina trådar till sjalen. 

Ska virka en duk *tihi* har fått mönster och garn av farmor. Är lite nervös över hur det kommer att bli. Men det skall nog gå bra. Fast tid lär det ta om den skall vara lagomstor så den passar till bordet på balkongen. Men fin skall den bli. 

Mina projekt börjar sina nu =( är halvvägs klar med pulsvärmare nummer 2. sen är det Farmors hatt och mors grytlappar som är kvar, om man inte räknar med raggsockor, mössa och vantar vilket det inte är säsong till just nu. 

image5

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Sköldpaddan blev jättesöt. Ska du inte göra en till för att ha som väska!!! Schalen belv också fin, inte dumt att göra den så bred.
Kram

2007-05-02 @ 11:07:35
Postat av: Pia

ALldeles underbar liten Skalman!

2007-07-30 @ 14:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0