Rättelse

Som min mor var inne och påpekade undrarjg hur mycket garn (i meter) det går på 100 gram. Och mor det står i instruktionerna att det skall vara ca 200 gram garn och det ska vara ca 1600 meter. Det vill säga mycket fint garn!

Får fortsätta leta. Eventuellt har farmor garn hemma hos sig som man kan få lov att få. På något sätt skall det lösa sig. Instruktionenrna säger Lanceweight - yarn 800m/100gr. Om någon vet vad Lancewaight - yarn är för något får ni gärna omtala det för mig!

Har fått måtte på provlappen. Kanske ska åka till Landskrona och höra med dem om de har något garn som jag kan använda.. *fudnerar* fast de har inte öppet idag. Det finns en garnaffär här oxå. Men vad händer om garnet inte passar. Kan man lämna det tillbaka här oxå *funderar*

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Jag förstår mig inte heller riktigt på dessa klassificeringar av garn - "lace", "fingering", "sports" och "dk" och "worsted" tror jag det brukar heta. På vissa ställen i alla fall. Du har säkert kollat på någon engelsk/amerikansk sida med garn, jag gillar den här:
http://www.knitpicks.com/Yarns/Knitting+Yarn.html
Faktum är, att jag känner mig helt borta i beskrivningar, och att bedöma hur mycket gårn som går åt, det kan jag inte alls. Mina senaste två avslutade projekt blev det 3 hela nystan kvar av varje projekt.

2007-08-28 @ 15:45:04
URL: http://stickn.ning.com/profile/lardygirl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0