Blev inte klar med duken

Har ett halvt varv kvar lite drygt. Det tar en himla tid att göra de sista *puh*

Tittade igenom böckerna jag beställde. De är mys. Hittade en snygg sjal och en snygg tröja jag vill göra. För att inte tala om vilka häftiga strumpor *vill ha* hehe... får dock vänta med att köpa garn och så tills jag har gjort klart något gammalt först. Tror inte att min fångst klarar av så mycket mer garn än vad som redan finns däri....

Överkastet minskar stadigt i storlek men beståndsdelarna blir allt fler. Ojoj. Det blir nog bra till slut. Inbillar mig det i allfall :P Funderar på vad jag ska ha för färg längst ut. MÅlet är att göra två överkast så det är ett till mig och ett till fredrik som vi sedan kan sätta ihop. Funderade på att ha rött runt mitt och blått runt fredriks. Kan vara häftigt att göra en sådan kombination. Dock har jag en lång tid på mig att fundera på det. Överkastet lär ju inte vara klart än på ett tag.



Pippitröjan går oxå sakta framåt. Borde ta tag i den oxå så jag är klar med framstycket till lördag som planerat. Har en sommartopp att sticka men den får jag inte sticka förrän jag har gjort klart pippitröja så det är bäst att jag fortsätter med den. Vill ju ha den klar så jag kan använda den nu i höst när det börjar bli kallt.

Stickmarkörer vill jag ha. Någon som vet var man kan få fatt på det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0